среда, 24. октобар 2012.

Mirza Ghasemi - persijsko jelo od patlidžana, paradajza i jaja

Ne volim jesen, jer ne samo da je  moje omiljeno doba prošlo, već dolazi i ono najneomiljenije, ali zato pijace i boje na njima obožavam. Ima svega.

Patlidžan volim u svakoj kombinaciji, omiljena mi je ona kada je ispečen na roštilju, poprskan maslinovim uljem i obilato začinjen belim lukom. 

Od svih bliskoističnih kuhinja uvek sam flertovala sa libanskm i persijskom ili iranskom, kako hoćete,  one su mi  najinteresantnija.  

Ovoga puta odlučila sam se za jelo od patlidžana, paradajza i jaja, tzv. Mirza Ghasemi.









Postaviću originalne količine, a ja sam napravila od polovine (to je količina  sa slike, dovoljna za tri osobe), jer jede se toplo.

Potrebni sastojci:

  • 2 veća patlidžana
  • 8 jaja
  • 6 paradajza
  • 2 kašike izgnječenog belog luka
  • 2 kašičice turmerica (kurkume)
  • so, sveže mleven biber
  • maslinovo ulje



Prvo sve sastojke pripremiti i iseckati, izgnječiti  i to tako što se  patlidžan stavi na pečenje, roštilj je najbolja varijanta, ali može i u rerni (ne zaboravite da ga viljuškom na više mesta izbockate, da vam ne eksplodira :)).
Dok se on peče, oljuštiti paradajz od opne i iseckati na manje kocke, a možete upotrebiti i pelat iz konzerve, ako vas mrzi da ljuštite ili nemate vremena.

Beli luk oljuštiti i izgnječiti, a jaja umutiti i začiniti solju i biberom.

Kada se patlidžan ispekao, oljuštiti ga i iseckati.





Sada sve ide jako brzo.

Na malo maslinovog ulja kratko propržiti izgnječen beli luk (paziti da ne zagori), pa dodati 2 kašičice turmerica i sve vreme mešajući pržiti na srednjoj temperaturi oko 4 minuta.
Nakon toga preliti umućena jaja i dobro promešati, pa kada su jaja pečena, izvaditi ih rešetkastom kašikom i ostaviti sa strane. 
Dodati još malo ulja, ako je potrebno, pa u istu posudu staviti da se proprži patlidžan i paradajz., na srednjoj temperaturi, sve dok sva voda ne ispari, posoliti i pobiberiti. Kada povrće počne da se lepi za dno posude, dodati jaja, dobro sve sjediniti, sipati u činiju i poslužiti uz krastavac i jogurt, a može i uz pirinač.

Veoma ukusno i brzo pripremljeno jelo.




Нема коментара: