понедељак, 9. септембар 2013.

Džem od šljiva sa čokoladom

Ako nikada niste napravili ovaj džem da vam kažem da ga brzo pripremite dok još ima šljiva, jer može slobodno da se svrsta u delikatesne proizvode. Palačinke sa ovim džemom zadovoljavaju i najizbirljivije ukuse, o kolačima da ne govorim, a pravi se veoma jednostavno.








Znam da sada postoji na skoro svakom blogu ovaj džem, znam da ga sada možete pronaći u raznim varijantama na netu, ali nekada pre otprilike sedam  godina, kada sam prvi put poželela da ga napravim, po sećanju na taj divan ukus iz detinjstva, nigde nisam mogla da pronađem tačan način pripreme, jer sam mislila  da je to nešto mnogo komplikovano pripremiti, a zapravo ne može biti prostije.
Tamo gde sam mislila da sam ga probla ili nisu imali recept ili nisam mogla da stupim u kontakt sa nekim osobama iz prošlosti, a kako ga mama nikada nije pravila sa čokoladom, odlučila sam da po njenom receptu za Džem od neljuštenih šljiva   na kraju kuvanja samo dodam crnu čokoladu. Stavljala sam i rum nekada, ali sada volim da odvojim - jednu turu napravim sa rumom, a jednu sa crnom čokoladom Menaž. To je inače čokolada koju isključivo koristim u svim kolačima i slatkišima, sadrži 44% kakaoa, što  zadovoljava sve  norme, izuzev ako mi je izričito potrebna neka sa  više procenata. Kakao table nikada ne koristim, jer su beskorisne i samo kvare ukus slatkišima, ma koliko bile povoljne njihove cene. 



Potrebni sastojci: 

  • na 1 kg neoljuštenih šljiva, očišćenih od koštica potrebno je  
  • 480g kristal šećera i
  • 100 g Menaž čokolade

Šljive operem, ocedim od viška vode, presečem i odbacim košticu, i to one dovoljno mekane, a sada su baš zrele i ima ih na pijacama ukoliko nemate tu sreću da ih skupljate u svom voćnjaku.
Kuvam prvo na jakoj, pa zatim na srednjoj temperaturi bez vode i šećera. U početku kada šljive puste svoje sokove i vodu i u šerpi ima dosta tečnosti, nije potrebno puno mešati, ali kako se zgušnjava, pazite da vam ne zagori. 
Kada u posudi  više nema onoliko tečnosti i kada se džem malo zgusnuo, dodate šećer i kuvate dalje. Nisam nikada gledala koliko je vremena potrebno da se završi prva, pa druga faza, ali uvek postoje metode proveravanja, kao što je onaj kada sipate kašičicu-dve džema na tanjirić i okrećete ga, gledate kako se sliva dok se hladi. To je najsigurnija procena..što teže menja pravac, to je gušći.  Naravno, poželjno je da ostanu mali komadići voća, kao na ovom namazanom hlebu. Takve džemove obožavam. Ne zaboravite da će i čokolada malo da  stegne celu smesu.
Kada ste zadovoljni kojom je brzinom klizio po tanjiriću, odnosno njegovom gustinom, dodate usitnjenu čokoladu. Mešate sve dok se ona ne otopi i sipate u sterilne tegle. Odmah zatvorite i okrenete naopako na 10 minuta (pazite, vrelo je!). Vratite teglu u normalu, ostavite sa strane da se ohladi do kraja i odložite na mesto gde inače držite zimnicu (blago vama ako imate špajz :))) i to je to naravno.

Verujte, nećete pogrešiti. Pored sjajnih domaćih džemova i nezaobobilaznih kajsija, jagoda ili ko šta već voli, ovo je pravi delikates, a postao je i nezaobilazan u mojoj kući.


Ako pronađem ove godine smokve (imala su ih moji do skoro u bašti ) napraviću i od njega džem sa vanilom. Odličan je.




5 коментара:

Anja је рекао...

Ja sam ove godine napravila ovakav džem, i to prvi put! I moram priznati da je odličan, zato vjerujem da je i tvoj savršenog okusa, ja jedva čekam da ga namažem na palačinke :))))

Olja је рекао...

Mljaaac! :))))

pekarica-suzyca.blogspot.com је рекао...

Prošle godine sam kuvala pekmez od šljiva sa čokoladom, meni se baš svidja ali kod mojih nije naišao na odobravanje pa sam ove godine spremila klasičan pekmez. Ali u svakom slučaju, odličan je!

Venus је рекао...

Na 1 kg šljiva 100g čokolade i toliki šećer....

Olja је рекао...

S obzirom na to da se retko nalaze fine slatke šljive, bar po pijacama, odgovor je - da. Uostalom crna čokolada za kuvanje ne sadrži mnogo šećera.