среда, 23. април 2014.

Uskršnja orah torta

Od stotine i stotine recepata za torte koje imam što u računaru, na internetu, gomile kuvara, iz raznoraznih časopisa, mamine hrpe i hrpe recepata iz kancelarije (znate da su takvi uvek najpouzdaniji :-))... ja stalno nešto prevrćem, nezadovoljna ponuđenim  i sačuvanim, stalno za nečim tragam i menjam postojeće... a to ludilo pogotovu traje kada je neka svečana prigoda ili praznik. Ovo počinje da me zabrinjava. :-) Da li i vi slično radite? 

Original ovog recepta je  iz maminog bunkera, kucano na mašini i ima nekoliko verzija (naravno ja sam napravila svoju)... a u originalu se zove Silvana torta. Kako me to ime samo asocira na našu čuvenu pevačicu narodne muzike, ali i  italijansko, doduše lepo, žensko ime... a opet sa druge strane prilično sam promenila recept, eto dala sam  joj i novo ime. Nisam bila mnogo maštovita, ali kako ovde i orasi i kremovi dominiraju... dadoh Orah torti ime. Doduše Uskršnja.. ko zna kako će se zvati nekom drugom prigodom :))))








Potrebni sastojci:

  • 16 jaja + 2 jaja A klase (ona najkrupnija)
  • 300 g šećera + 2 kašike za orah fil
  • 300 g samlevenih oraha + 200 g za fil
  • 4 kašičice brašna
  • 230 g šećera u prahu
  • 2 pudinga od vanile
  • 600 ml mleka za puning + 100 ml za orah fil 
  • 200 g bele čokolade (koristim Schogetten)
  • 375 g putera
  • 200 g crne čokolade



Prvo napraviti i ispeći 4 korice.
Odvojite belanca od žumanaca postepeno po četiri i to tako što ćete sva žumanca staviti u jednu posudu koja će posle ići na paru, odnosno na drugu posudu sa vodom.

Svaka korica se sastoji od dobro umućena:
  • 4 belanca sa 75 g šećera, pa se polako umeša 75 g samlevenih oraha i po jedna kašičica prosejanog brašna
  • i tako četiri puta
  • peći svaku na 190 C oko 20 min u plehu približno dim. 24x34 cm
U onih 16 žumanaca dodati 2 cela jajeta (to često radim da bih dobila na količini, a i tekstura takvog krema mi je lepša), dobro umutiti  sa 200 g prah šećera, pa skuvati na pari. Kada se krem malo zgusne, a za to je potrebno oko 10-12 min, podeliti ga otprilike na 1/3 i 2/3, odnosno....



Jednu trećinu (1/3) ovog krema spojiti sa prethodno skuvanim pudingom, u kome ste rastopili belu čokoladu, dok je još puding bio vreo. Sve lepo sjediniti i promešati da se dobije glatka i svilenkasta krema. Ostaviti da se ohladi do kraja, a zatim dodati 125 g umućenog putera.
Ovo je inače jedna od mojih omiljenih kremova...  žumanaca (jaja)+vanilin puding+bela čokolada.

U 2/3 preostalog krema dodaćete crnu čokoladu i to slobodno 200 g. Ne znam zašto sam stavila manje, a to možete primetiti po slikama na kojima se vidi kako se crni krem pomalo opustio, pogotovu jer je fotkanje potrajalo (večiti problemi sa svetlom)... znači 200 g.
Kada se ohladi do kraja, dodaćete mu 125 g umućenog putera.

Orah fil ćete napraviti tako što ćete 200 g samlevenih oraha popariti sa 100 ml zaslađenog mleka (2 kašike šećera su dovoljne) i kada se i on ohladi, dodaćete i ovde 125 g umućenog putera.




Preostalo vam je još da je nafilujete:

korica
crni fil
korica
orah fil
korica
žuti fil

Sa strane premažite žuti fil, odozgo crni i ukrasiti po želji.








1 коментар:

pekarica-suzyca.blogspot.com је рекао...

Imam i ja jednu Silvana tortu ali je nisam nikad pravila, mada bi po sastojcima rekla da je super. Ova tvoja Orah torta je baš lepa, volim takve torte!