недеља, 20. септембар 2015.

Pekmez od bresaka sa belom čokoladom


Zagovornik sam da je malo egzibicionizma i preterivanja u kulinarstvu  uvek dozvoljeno, pa i lekovito.
Odlična kombinacija, čaroban ukus, od onih koji se jedu kašičicom. ☺


Mnogi kada prave pekmez oljušte voće. Možda zato što ga retko pravim, ipak sam veći pristalica džemova,  pre svega zbog onih komadića voća, koje obožavam u svakom džemu, ali generalno mi je čist jeres ljuštiti voće, ma koliko da znam da je prskano ili da tako treba.





Potrebno je:

  • 2 kg bresaka bez koštica
  • 150 g bele čokolade (koristila sam Nestle dessert Blanc)
  • 100 g šećera
Šećer se generalno ne koristi za kuvanje pekmeza, ali dodala sam ga, jer nažalost breskve nisu bile dovoljno slatke, bar ne po mom ukusu.

Očistiti breskve od koštica, iseći na manje komade i kuvati ih kratko na jakoj vatri, stalno mešajući, a onda kada opuste sokove i tečnost smanjiti je i dalje mešajući. 
Štapnim miskerom sam usitnila, pretvarajući komadiće u kašu, a kuva se dok sva voda i tečnost ne ispare.
Šećer sam dodala pred kraj kuvanja, ali kako i on opušta tečnost tako  se  još kuva dok i ona ne ispari.
Kada je pekmez skuvan, dodati usitnjenu čokoladu (ova Nestle ima sitne kockice), mešati dok se ne otopi, staviti u vruće, sterilne tegle, okrenuti naopako svaku kada je čvrsto zatvorite  na 10 minuta, nakon toga vratite teglu u prvobitan položaj i odložite.

Nije svetlost dobra, kao ni fotke, ova je boja najpribližnija i najrealnija

Meni je ovaj pekmez idealan isključivo za palačinke ili namazan na omiljenom parčetu hleba, pod uslovom da ne zamislim da je slatko.. onda je kašičica dovoljna. ☺☺


Нема коментара: