среда, 13. новембар 2013.

Pirinčani kolač sa pomorandžom

Sočno, misrisno, ukusno i toplo i hladno, a lako za spremanje.
Ovaj kolač je inače nešto poput koha od pirinča, ali držala sam se originalnog naziva i recepta, uz neke male izmene.


Uvek mi je veliki problem kada koristim korice od citrusnog voća za ishranu, a monogo ih volim. U Beogradu je nemoguće naći neprskane, odnosno oraganske pomorandže, mandarine i limunove, tako da sam njihovu upotrebu svela na minimum. Kada prosto ne mogu da im odolim, trudim se da ih besomučno perem, što sodom bikarbonom, što biorazgradivim sredstvom za sudove Frosh, mada kažu da se oni premazi kojima ih štite ne mogu oprati. :(






Sigurna sam da znate ko su Dva pohlepna Italijana (Two Greedy Italians), Đenaro Kontaldo (Gennaro Contaldo)  i Antonio Karlučo (Antonio Carluccio), a ovo je jedan od nekoliko njihovih recepata koji sam isprobala.


Potrebni sastojci:

  • 300 g arborio pirinča (koristila sam kočanski)
  • 1,7 l mleka (za kočanski je potrebno nešto manje mleka)
  • 1 štapić vanile
  • 1 limunova korica
  • 200 g šećera (potrebno je više, nije dovoljno slatko)
  • 5 jaja
  • 50 ml likera od pomorandže (koristila sam 100 ml soka od ceđene pomorandže)
  • 40 g suvog grožđa
  • 1 pomorandža i njena korica
  • šećer u prahu za dekoraciju


Iz sastojaka već vidite koje sam izmene napravila, tako da ću i sam postupak  napisati kako sam radila, a ovde imate original  Orange rice cake - Two Greedy Italians.



U šerpu nemojte sipati celu količinu mleka odjednom, već stavite samo 1 l, pogotovu ukoliko  koristite kočanski pirinač, a ostatak ćete postepeno dodavati po potrebi, jer je 1,7 l  za ovu vrstu pirinča u količini od 300 g mnogo. Nažalost, nisam izmerila koliko je to manje od 1,7l, ali nije ni previše manje, zato pažljivo. U svakom slučaju pirinač mora biti skuvan i da bude kremast, ali nikako ne prekuvan.

Sledeća namirnica na koju valja obratiti pažnju je šećer. Po mišljenju mojih ukućana ovo nije dovoljno slatko, uz napomenu da su kolač pojeli. :))))
 Nisam znala da li je ovo dovoljno po receptu, jer recimo za sutlijaš koji je dosta sladak slatkiš, nikada ne merim  šećer, već ga stavim po ukusu. Naravno, nekome će ova količina  šećera odgovarati, kao što je meni (imajte na umu da ćete i posuti klač prah šećerom na kraju), ali vam savetujem da ako volite slako dodajte bar 50 g više šećera, a najbolje će biti da probate  kada skuvate pirinač, uvek možete u pirinač dodati šećer u prahu..

Što se tiče samog pirinča, nisam imala arborio (to je onaj za rižoto), ali jesam kočanski, kome je potrebno malo manje mleka. Nažalost nisam izmerila, a stavićete u cugu 1 litar, a ostalo dodavati po potrebi. Pirinač mora da se skuva i da bude kremast, ali nikako ne sme biti prekuvan.   I možete koristiti bilo koji pirinač kratkog, debelog zrna, po mom mišljenju nisu preporučljivi za kolače oni dugog zrna.

Liker od pomorandže nisam imala, a nisam htela ni zbog klinaca da ga stavim, te sam iscedila pomorandžu.





Dakle to su izmene, a sada postupak iz početka.

Prvo što ćete uraditi jeste da suvo grožđe potopite u vruću vodu i ostavite da nabubri (to ne piše u receptu, ali mislim da će biti tvrdo ukoliko ovo ne uradite).

U šerpu sipate 1 l mleka, dodate šećer, pirinač, narendanu koricu jednog limuna i presečen štapić vanile, kojem ste izvadili srž, pa sve zajedno stavite u mleko. Ostatak mleka, kao što sam rekla, dodajete postepeno (od onog ostatka 0,7 l), u zavisnosti koliko upije, a u svakom slučaju pirinač ne sme biti prekuvan. Za ovo vam je potrebno oko 20 minuta. Ostavite ga da se ohladi.

Podmažite i obložite papirom za pečenje kalup prečnika 26 cm 

U međuvremenu umutite posebno žumanca sa sokom  ili  likerom od pomorandže, a posebno umutite belanca.

Umešajte prvo žumanca, dodajte isceđeno suvo grožđe, pa pažljivo varjačom sjediniti i čvrst sneg od belanaca. Sve pažljivo izmešati i staviti da se peče u zagrejanoj rerni na 180 C jedan sat.



Preručite ga na tanjir za služenje, pospite prah šećerom i narendajte još malo pomorandžinu koricu.





2 коментара:

Анониман је рекао...

Draga Olja,zasto vise ne kuvas?Bas su ti recepti divni:)

Olja је рекао...

Ma kuvam, kakvo ne kuvam :(... ali nikako da postavim na blog, nemam vremena skoro za ništa. :(( Biće uskoro, draga Dzoli, biće, nadam se. Srdačan pozdrav!